Gitárjel rögzítése 1: A szükséges programok telepítése

Ha minden igaz, az előző bejegyzés szerint már letöltöttétek az audio felvevő és szerkesztő munkaállomást (DAW: Reaper), amit használni fogunk és rendelkeztek egy hangkártyával, aminek a driver-ét szintén telepítettétek.
Ezen kívül csokorba szedtem, mi az, amit mindenképpen érdemes letölteni, mielőtt nekikezdünk a felvételnek. Ezeknek az eszközöknek mindegyike ingyenesen használható, de persze a fejlesztők nem bánják, ha megdobjuk őket pár dollárral, ha beválik :)
Hangoló: GTune
Dinamika tartomány mérő: TT Dynamic Range Meter
Vizuális segítséget nyújtó klipper (limiter): GClip
Gitárerősítő szimulátorok:
TSE AUDIO
TSE X30 - ENGL E530 előfokot szimulál
TSE X40 - Peavey 5150 és Mesa Rectifier hibrid (csak béta verzióban létezik, keressetek rá neten)
TSE X50 - Peavey 5150 szimuláció (a béta verzió talán még jobb, mint a végleges, keressetek rá erre is)
TSE 808 - Maxon OD808 pedál szimuláció
LePou Plugins
Le456 - ENGL Powerball szimuláció
HyBrit - Marshall Superlead és JCM800 hibrid
SoloC - Soldano SLO szimuláció
LeCto - Mesa Boogie Dual Rectifier szimuláció
LeGion - Bogner XTC szimuláció

Véleményem szerint ezek az erősítő szimulátorok jobbak a legtöbb gyártó fizetős modelljeinél, gyakorlatilag bármelyikkel elég meggyőző hangzást sikerül elérni.
Ezeken kívül szükségünk lesz még gitáládákat szimuláló u.n. "impulzusokra", amiket pl. az alábbi programba lehet kényelmesen betölteni: LeCab2
Az impulzusok megválasztása nagyon sokat változtat gitárunk és a választott erősítő hangzásán is, kísérletezéssel keressük meg a nekünk megfelelőt. A legjobb impulzusok szerencsére szintén ingyenesek, készítőjük nem mindig ismert, a kedvenceimet ezért feltöltöttem egybe tömörítve: Gitárláda impulzusok

A letöltött programok 32 bites .dll kiterjesztésű file-jait helyezzük el a C:\Program Files (x86)\Steinberg\VstPlugIns mappában, a TT DRM-et pedig telepítsük ugyanebbe. Általánosságban ez lesz a különféle segédprogramjaink (Vst-k) helye.

reaper vsti mappa betöltése
Ezután (végre) nyissuk meg a Reaper-t és az Options\Preferences\VST menüben adjuk hozzá az előbb teletömött mappát.










_________________________________________________________________________________
Ha hasznosnak találod a cikkeket és a továbbiakban is szeretnél friss tartalmakat olvasni, iratkozz fel a rendszeres olvasók közé,  szólj hozzá és értékeld a bejegyzést!

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Már pár éve én is hasonlóképp művelem ezt itthon szimpla hobbiként. Eddig Guitar Rig-gel és néha Amplitube-bal nyomattam a gitárt, de most gondoltam kipróbálom az általad írt dolgokat VISZONT...
    Nem rég kezdtem el Cubase mellett a Reaperrel is foglalkozni, viszont utóbbinál nem minden plug-in működik nekem, mintha be se másoltam volna a vst mappába. Most is a TSE audios dolgokat rögtön felismerte, tudom használni, de a LePou-s dolgokat egyáltalán nem, pedig egy helyre másoltam mindet. Nem tudod mi lehet a baj? Van ilyen más pluginokkal is, pl. iZotope Ozone is csak Cubase-el megy.
    Mellékesen nagyon örülök a blognak, remélem hosszú jövő előtt áll, kíváncsian várom az új postokat! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! 32 vagy 64 bites Reapert használsz?

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Akkor ez a probléma forrása :) Én a 32 bites verziót ajánlom. Abban a világ összes pluginje (32 bites) hibátlanul fut. Ami nem fog működni, az a Waves 64 bites sidechain lehetősége, de erre Reaperben nincs is szükség. Attól sem kell félni, hogy kevés lesz a memória. A 64 bites oprendszer lefoglalja, ami neki kell, a Reaper-nek megmarad 4 GB tisztán. Sőt, ennél több memóriát is tud kezelni, ekkor kiír egy üzenetet, hogy innentől előfordulhatnak stabilitási gondok, de erre nálam ritkán volt példa. a 64 bites pluginek és azokat kezelő DAW-ok szerintem annyira még nincsenek kiforrva. Sokan még mindig XP-t használnak, intel P4 procival, mert az atombiztos :)

      Törlés
    2. Értem, köszi szépen! :)

      Törlés
    3. Még annyival egészíteném ki az előző hozzászólásomat, hogy rosszul emlékeztem, nem 4GB, hanem 1,8GB, amit alapból kezel a Reaper, viszont a nagy memóraigényű VSTi-ket tudjuk a DAW-on kívül, dedikált módban futtatni, így a maradék memóriát is ki tudjuk használni.

      Törlés